Podstawowym i najwazniejszym celem montazu turbosprezark do samochodu jest zwiekszenie jego mocy i osiągów przy jak najnizszych obrotach silnika. Osiągniemy to poprzez zwiększenie dawki paliwa oraz ilość zassanego powietrza do silnika. I tu znajduje sie owa turbosprezarka ktora to nam umozliwi.
Pogoń koncernów motoryzacyjnych za osiągnieciem jak nalepszych wyników nie tylko w sporcie ale także w autach codziennego użytku doprowadziły do licznych modyfikacji. Producenci turbosprężarek zmuszeni byli do wprowadzenia licznych modyfikacj. Polegału one na zmianie układu łopat wirnikika zasysającego powietrzze jak i wirnika od strony tzw. Gorącej napędzającej turbosprężarkę. Kolejnym krokiem podjętym w kierunku ulepszenia turbosprężarek to “dołożenie” kierownicy spalin. Kluczowym zadaniem jej było by jak najmniej odczowalne przez nas użytkowników były efekty turbodziury
Zamontowanie kierownicy typu vnt lub vgt pozwolilo na sterowanie spalinami padającymi na wirnik od strony gorącej. By ich kąt padania na wirnik był odpowiedni a predkość obrotowa turbiny pozwalal zassac zadana ilosc powietrza wzgledem spalin doprowadziło to do zredukowania czasu jaki potrzebujemy by odczuć doładowanie w naszych pojazzdach a co z tym się wiąże zmniejszenie odczucia niepożądanego efektu turbodziury
Osbnym typem ze wzgledu na budowe całego ukladu doładowania są turbosprężarki montowane w układzie biturbo oraz twin turbo
Celem takich rozwiazan bylo jak najbardziej zniwelowac zjawisko bezwladnosci turbosprezarki a doladowanie zaczynalo sie od jak najnizszych obrotow silnika dostarczajac do silnika odpowiednią ilość powietrza względem dawki paliwa.
EKSPLOATACJA AUT Z TURBOSPRĘŻARKAMI WYMAGA ZWIĘKSZONEJ UWAGI. WAŻNYMI CZYNNOŚCIAMI LECZ NIESTETY, O KTÓRYCH CZĘSTO ZAPOMINAMY I NIE STOSUJEMY SKUTKUJE USZKODZENIEM TURBOSPRĘŻARKI. JEDNĄ Z TAKICH CZYNNOŚCI JEST NIE ODPOWIEDNIE UŻYTKOWANIE SAMOCHODU POPRZEZ WKĘCANIE NA WYSOKIE OBROTY SILNIKA GDY NIE OSIĄGNĄ ON ODPOWIEDNIEJ TEMPERATURY LUB JEGO NATYCHMIASTOWE WYŁĄCZNIE PO PRZEBYTEJ DŁUGIEJ TRASIE CZY TEŻ AGRESYWNEJ JEŻDZIE.
Oto kilka przykładów najczęściej występujących uszkodzeń turbosprężarek wynikajacych z niewłaściwej eksploatacji i nieodpowiedniego sermisowania naszych aut:
zatarte na wałku w miejscu tulejek
Zatarte na tulejce
zatarte na płytce łożyska wzdłużnego
Wypalony wirnik od strony gorącej
Uszkodzona ośka wirnika
obcy element wpadł od wlotu filtra powietrza
Najważniejszym zastosowaniem turbosprężarki jest osiągniecie wyższego momentu obrotowego (większa moc), jest to możliwe poprzez zassanie a następnie wtłoczenie sprężonego powietrza. Intercooler, który znajduje sie za turbosprężarka, a przed kolektorem ssącym schładza doładowane powietrze, przez co więcej powietrza zostaje wtłoczone do cylindra. Przy pomocy większej ilości tlenu następuje lepsze spalanie a co za tym idzie moc silnika wzrasta znacząco. Turbosprężarka napędzana jest spalinami. Energia ruchu i ciepła spalin porusza kompresor, czyli Walek turbiny, którego to ruch przeniesiony jest na koło kompresji (na stronę zimna) co powoduje zassanie i w następstwie wtłoczenie powietrza do kolektora ssącego. Zastosowanie turbosprężarek w silnikach spalinowych zmniejsza emisje dwutlenku węgla poprzez maksymalne wtłoczenie do cylindra mieszanki powietrzno-paliwowej a także zmniejsza zużycie paliwa.
Podstawowym i najważniejszy celem naszej firmy jest regeneracja turbosprężarek, by po ponownym zamontowaniu do auta cieszyły wlasciciela a jej parametry nie odbiegały od nowej oryginalnej.
Każda turbospreżarka dostarczona do nas przechodzi przez poszczególne działy przez wykwalifikowanych pracowników weryfikujących stopień zużycia poszczególnych elmentów ich weryfikację pod względem zużycia i możliwości ponownego montażu w aucie. Proces ten polega nie tylko na oczyszczeniu “wypiaskowaniu” korpusów turbo i zamontowaniu w nich rdzenia z stron www.
Pierwszym punktem przed regeneracją jest preprowadzenie szeregu pomiarów pozwalających na ponowne użycie danej części.
Następny etap to dobranie o odpowiednich parametrach prawidłowych podzespołow potrzebnych do poprawnej regeneracji turbosprężarki. Współpraca z przedstawicielami tylko cenionych i sprawdzonych firm pozwala nam dobrać te części które bez obaw zamontowali byśmy w naszych autach.
Komplet części i zmontowanie ich i przeprowadzenie szeregu testów tj.
Sprawdzenie szczelności olejowej (4,2bar cisnienie oleju podanego na zmontowany rdzeń) wstępnie na średnio obrotowej doważarce
Podlączenie z tym samym ciśnieniem oleju rdzenia na wysokoobrotowej części
Doważenie rdzenia turbosprężarki (rozpędzenie wirnika nawet do 200tys obr/min) sprawdzając jak bedzie pracował przy pełnym obciążeniu
Zamontowanie go w obudowy turbosprężaki
Sprawdzenie i odpowiednie wyregulowanie ustawienia zmiennej geometrii (o ile dana turbosprężarka takową posiada)
Zasób magazynowy oraz nowoczesny park maszynowy pozwala nam przeprowadzić pełną regeneracje większości turbosprężarek w czasie krótszym niż 24h.
W przypadku turbosprężarek z elektronicznymi aktuatorami także i one są regenerowane zarówno pod względem elektronicznym jak i mechanicznym
Na życzenie klienta przeprowadzamy modyfikacje w turbosprężarkach montowanych seryjnie na hybrydowe pozwalające na zwiększenie mocy w aucie.
Głównym celem montażu klimatyzacji w autach jest utrzymanie lub dążenie do utrzymania stałej temperatury zadanej przez kierowcę w kabinie. Osiągniemy to dzięki poprawnie działającemu układowi klimatyzacji i jego odpowiedniej wydajności. W układzie chłodzenia w pojazdach i maszynach zastosowano kompresor, który nie tylko tłoczy czynnik chłodzący, ale także spręża go powodując obniżenie temperatury.
Budowę kompresorów możemy podzielić na:
W układzie klimatyzacji wyróżniamy następujące podzespoły:
Przyczyna awarii
Najczęstszą przyczyną awarii kompresora klimatyzacji jest jego zatarcie spowodowane:
Należy wówczas:
Nie dostosowanie się do w/w zaleceń może skutkować ponownym uszkodzeniem. W kompresorze klimatyzacji powinna znajdować się odpowiednia ilość oleju, średnio ok. 50 ml. Olej wlewamy do kompresora przez korek wlewu. Najczęściej stosowanym olejem jest PAG-46 lub 100.