lang PL DE EN

Wymagany Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Najważniejszym zastosowaniem turbosprężarki jest osiąniecie wyższego momentu obrotowego (większa moc), jest to możliwe poprzez zassanie a następnie wtłoczenie sprężonego powietrza.

więcej

Firma Danmar-Bis od początku swojej działalności czyli od roku 1990 zajmuje sie także skupem, sprzedażą i regeneracją kompresorów klimatyzacji.

więcej


Kompresory klimatyzacji

Firma Danmar-Bis od początku swojej działalności czyli od roku 1990 zajmuje sie także skupem, sprzedażą i regeneracja kompresorów klimatyzacji. Oferujemy również kompresy do sprzętu rolniczego, maszyn budowlanych oraz samochodow-chlodni (12V i 24V).

Kompresor klimatyzacji to pompa, której zadaniem jest tłoczenie czynnika chłodzącego w systemie klimatyzacji. Kompresor ten montowany jest na silniku. Napęd otrzymuje najczęściej poprzez pasek klinowy (PK) co w następstwie wprowadza tłoki w kompresorze w ruch. Tak powstaje ciśnienie w układzie. Rozróżniamy trzy grupy kompresorów: tłokowe, rotacyjne i ślimakowe. Układ klimatyzacji posiada dwa obwody: wysokiego ciśnienia czyli HP i niskiego ciśnienia czyli LP.

Klimatyzacje samochodowe dzielimy na dwie grupy: automatyczne i manualne. W klimatyzacji wyróżniamy następujące elementy:

Co najmniej raz w roku - najlepiej na początku sezonu- należy sprawdzić ilość czynnika w układzie i wymienić filtr pyłkowy. Raz na 3-4 lata można układ odgrzybić. Po takiej obsłudze nie będziemy odczuwać nieprzyjemnych zapachów w kabinie.

Regenerujemy kompresory praktycznie wszystkich firm dostępnych na rynku czyli: : Sanden, Zexel, Harrison, Denso, Calsonic, Panasonic, Mitsubishi, Seiko-Seiki, York.

Przyczyna awarii

Bardzo częstą przyczyną awarii w kompresorze jest jego zatarcie. Gdy stwierdzimy ten fakt należy: wymienić osuszacz w układzie, przepłukać układ i zamontować kompresor nowy lub po regeneracji. Jeśli nie będziemy postępować zgodnie z tymi zaleceniami uszkodzenie kompresora może powstać ponownie. W kompresorze klimatyzacji powinna znajdować sie odpowiednia ilość oleju, średnio ok. 100-150 ml. Olej wlewamy do kompresora przez korek wlewu. Najczęściej stosowanym olejem jest Triton.

Cena regenerowanych kompresorów waha sie od 450-650 zł.